Din korg innehåller rabatt. Om du ändrar i korgen kommer din rabatt att försvinna.

Publicerat den 24-04-2019 av

Ännu bättre service för våra kunder i Mälardalen

Nu stärker vi servicen för våra kunder i Mälardalen med en account manager som enbart fokuserar på denna region. Han heter Tomas Wikman och har gedigen erfarenhet, både från stålbranschen och regionen, vilket gör att han kommer kunna bidra med mycket kompetens. 

Tomas har jobbat länge i stålbranschen och arbetar sedan april som account manager för våra kunder i region Mälardalen, en region han tidigare varit verksam i och känner väl. 
– Jag jobbade som produktspecialist inom rör och profiler på ett annat företag. Det var dock i den ”svarta världen”, alltså kolstål och inte rostfritt. Jag fungerade som teknisk support för säljarna. Innan dess jobbade jag på stålföretaget Ruukki. Där sålde jag alla typer av platta produkter, alltså även rostfritt, i Mälardalsområdet. 
Under tiden på Ruukki kom han dessutom i kontakt med företag som även var kunder till Damstahl och hörde hur positiva de var. Något som gjorde att han blev intresserad av att jobba hos oss. 
– Jag hörde väldigt mycket gott om Damstahl. Även bekanta runt omkring mig som hade kopplingar hit sa att det var bra, både marknadsmässigt och personalmässigt. Samtidigt har Damstahl ett starkt kundfokus. Dessutom är det många som jobbat här länge vilket alltid är ett gott tecken. Under rekryteringsprocessen var jag även i Malmö och fick en rundvisning på lagret vilket gav mig ett mycket positivt intryck. 

Lång erfarenhet av stål 

Tomas Wikman – account manager i Mälardalen

Efter att ha arbetat med stålprodukter i olika former under drygt tio år har Tomas en hel del erfarenhet av både branschen och marknaden. 
– Dessutom har jag tidigare jobbat med svetsade rör vilket passar fint nu när vi utökar sortimentet med svetsade rör och rördelar. Så jag vet mycket om plåt och rör, men behöver öka min kunskap om legeringarna. Det är en spännande utmaning som jag ser fram emot. 
För våra kunder i Mälardalen erbjuder vi redan nu en stopptid för order klockan 15:30, fem dagar i veckan. Tack vare vår egen logistikkedja och Sveriges största rostfria lager kan vi leverera redan dagen efter. Med Tomas på plats kan vi nu dessutom ge ännu våra kunder ännu bättre och snabbare service. 

 

Publicerat i Rapport från Damstahl

{{article.title}}

KOMMENTERA

E-postadressen kommer inte att publiceras. Obligatoriska fält är märkta med *

För att din fråga ska kunna skickas in, måste du skriva in följande textkombination i fätet nedan:






Till toppen