Din korg innehåller rabatt. Om du ändrar i korgen kommer din rabatt att försvinna.

Publicerat den 15-04-2020 av

Låt oss presentera Roger Wärlestedt – vår nya kundansvarige på Damstahl

För Roger Wärlestedt som är Account Manager och vår nye medarbetare sedan den 1 mars blev det en lite annorlunda start på nya jobbet. Han, som många andra, arbetar hemifrån för att undvika onödig smittspridning. Roger kommer närmast från Dacapo och har mångårig erfarenhet av branschen.  

Roger Wärlestedt–  ny på jobbet men gammal i gamet

– Det här är min hemmaplan. Jag började sommarjobba redan som 15-åring på en mekanisk verkstad och sen har det rullat på. Nu med 38 års erfarenhet vågar jag påstå att min kärlek till branschen aldrig rostar, säger han med en viss stolthet.

Som Account Manager kommer han att utgå från kontoret i Malmö, men kommer att resa och besöka kunder runt om i landet så snart det är möjligt. Den långa erfarenheten av branschen är en stor fördel och något som kunderna har nytta av.

Kundperspektiv och nya lösningar

– När det gäller rördelar är det inte alltid så självklart och där har våra kunder stor glädje av min erfarenhet från bland annat process-, konstruktionsarbete. Många gånger står man inför nya utmaningar och då kan jag ta på mig kundernas glasögon och sätta mig in i vad de behöver. Med min erfarenhet kan jag också komma med nya perspektiv och öppna upp för helt nya lösningar. 

Genom sin erfarenhet som produktionsansvarig är han väl insatt i hur viktigt det är för kunderna att finna lösningar som eliminerar produktionsstopp. Just in time är ju ett begrepp de flesta jobbar efter, men det innebär också en viss sårbarhet. Med kundanpassade lösningar ser Roger vinning för både leverantör och kund. Utvecklingen går framåt vilket gör att han tillsammans med kunderna kan skräddarsy en riktigt bra lösning.

Med nya IT-lösningar ser han att det blir enklare och minskar stressen för kunderna.  Det ger också miljövinster genom minskade transporter. 

Luren går varm just nu. Corona har satt käppar i hjulet för resandet, men han trivs med sitt nya jobb och har redan etablerat bra kontakt med kunderna. Tillgängligheten är viktig och nu sköts det mesta telefonledes, men när landet återgår till det normala kommer han att vara på plats ute och besöka kunderna. 

– Det blir nåt annat när man ses. Många kunder uppskattar den tillgänglighet jag kan erbjuda och väl ute på plats tar jag del av produktionen och får en bra bild av behoven. 

Med hela Sverige som sin marknad kommer Roger att besöka kunder på orter över hela landet. 

– Ja, det ska bli härligt att ge sig ut på fältet igen, avslutar han.

Publicerat i Rapport från Damstahl

{{article.title}}

KOMMENTERA

E-postadressen kommer inte att publiceras. Obligatoriska fält är märkta med *

Till toppen